Der er forskellige måder og metoder at analysere din Facebook konto og kampagner på:

  • Facebook Ads Manager
  • Facebook Ads Reporting
  • Facebook Pixel
  • Facebook Analytics
  • Facebook Attribution

Kampagne kvalitetskontrol

Der er mange relevante metrics man kan bruge, når man skal vurdere en annonces resultater og hvor specifikt man kan forbedre annoncen. Men der er dog to meget vigtige – ifølge de fleste eksperter – metrics, som du kan bruge til at vurdere kvaliteten bag annoncen:
Click through rate og Relevancy % eller Relevancy Score:

Når du analyserer Facebook annoncer, så ER den vigtigste metric alitd dit kampagnemål. Hvis dit kampagnemål er konverteringer, så skal du kigge på “cost per conversion”. Hvis dit kampagne er trafik, så skal du kigge på “cost per click”. Hvis dit kampagnemål er side-likes, så skal du kigge på “cost per like”.

Målet er altid at udarbejde splittest, hvor du tester en variabel ad gangen, for at nå frem til en annonce kampagne, som leverer gode resultater til mindst pris! Det anbefales, at du lader dine annonce splittest indtil dine annoncer har nået ud til 1000-2000 mennesker. Dermed har du nok impressions og data til at vurdere annoncerne i kampagnen.

Facebook Ads Manager

Facebook Ads Manager Dashboard giver dig et overordnet overblik over alt data, som er relateret til dine Facebook og Instagram annonce kampagner.

Facebooks Ads Manager Dashboard er god at bruge, når du skal vurdere, hvilke kampagner skal deaktivere og hvilke kampagne skal fortsætte – eller skalere budgettet.

Facebook Pixel

Facebook Pixel hjælper dig med at identificere alle dine “events”, som er aktive på din webside.

EKSEMPEL: Hvis en bruger finder din webside igennem Googles søgeresultater og tilføjer et produkt til kurven, så vil din Facebook Pixel spore dette event.

Du kan med Facebook Pixel følge med i dine brugeres adfærd og aktivitet på din webside.

Facebook Analytics

Facebook Analytics giver dig et indblik i din forretning, og hjælper dig med at forstå dine kunder på tværs af platforme – mobil, webside og app.

Med Facebook Analytics kan du finde data til:

  • Bedste tid til at dele opslag
  • Finde nye/potentielle kampagne målgrupper
  • Bruge salgstragt/funnels til at optimere konverteringer

Facebook Attribution

Facebook Attribution er en et målbart værktøj, som giver dig et samlet overblik over kunderejsen og indblik i hvilke annoncer er de mest effektive til at konvertere.

Categories:

Tags:

Comments are closed