Facebook Live er den bedste måde at interagerer med dine seere på. Du kan besvare spørgsmål og følge intenst med i, hvilke “Reactions” dine seere kommer med.

Mit råd er, at bruge Facebook Live, hvis målet er at give sine seere en mere unik virksomhedsoplevelser. Hermed kan fans og følgere se, hvad der sker bag kulisserne.

Fordele ved Facebook Live

  • Du kan se, hvor mange seere ser med og finde deres navne og kommentar
  • Så snart du er færdig med Live Stream, så vil videoen automatisk blive delt på din Facebook-side.
  • Du kan dele din Facebook Live video på dine Facebook opslag.

Hvorfor bruge Facebook Live?

Live streaming handler altid om at komme i tæt kontakt og interagerer med sin målgruppe. På denne måde brydes den traditionelle måde, vi kommunikerer med vores målgruppe i dag, som er statiske Facebook opslag eller videoer.

Live streaming giver en anden effekt end et statisk billede eller en video gør. Seeren har mulighed for at komme i kontakt med dig “nu-og-her”.

Med Facebook Live kan du give dine seere/kunder et blik ind i kontoret, eller lave en how-to-guide video, eller vise kommende produkter. Alt dette er med til at give en variation i dine Facebook opslag, så det ikke altid er billeder eller videoer om salg.

Facebook Live Polls

Jeg kan helt klart anbefale, at du afprøver Facebook Live Polls.

Det går ud på, at når du har startet din Facebook Live, så kan du lave en “stemme-konkurrence”, ved at stille et direkte spørgsmål, og så kan seerne reagerer på de forskellige emojis ikoner.

EKSEMPEL: Efter du har stillet et spørgsmål til seerne og givet dem svarmulighederne, så kan du fortælle dem at “Tommelfinger op” ikonen er for svarmulighed #1, og “hjerte” ikonet er for svarmulighed #2 … osv! Så kan du til sidst fortælle seerne, hvor meget der blev stemt på hvad.

Categories:

Tags:

Comments are closed