Event-tracking er en nødvendighed for hjemmesider. Årsagen til det er, at event-tracking giver dig mulighed for at vurdere nyttig og brugbar data ud over en sidevisning. Det kunne være noget så simpelt som at undersøge, hvor langt en besøgende scroller på en bestemt side og hvor langt han/hun når, eller event-tracking af hvor mange besøgende har downloadet .PDF filerne på websiden. Event-tracking tager vores hjemmeside og konverteringsanalyse til nye højder, fordi vi får den fundamentale forståelse af besøgendes adfærd på hjemmesiden.

Definitionen på et event er, at det er en unik handling foretaget af en besøgende på en hjemmeside. Vi kan implementere “event-tags” for at spore de besøgendes handlinger og skubbe denne data videre ind i Google Analaytics, hvor disse events vil være listet under rapporten Behavior -> Events. Dermed kan vi vurdere og analysere disse events for at få dybere indblik ind i brugen af hjemmesiden og hvordan besøgender navigerer på den.

Google Analytics Event Tracking er inddelt i tre kategorier:

Event Category: Event Category er forsiden, navigationen, produktsiden, sidebar, gå-til-kurv siden osv.

Event Action: Event action forklarer i detaljer, hvad der sker i Event Category. Event action skal kunne forklare, hvad den besøgende foretager af handling. Det kunne f.eks. være klik på navigationsbar, klik på video, klik på billede osv.

Event Label: Event Label anbefales at sættes til {{Page URL}}, fordi du gerne vil vide, på hvilken side udfører den besøgende handlingen.

Categories:

Tags:

Comments are closed