Facebook brugere er ikke på Facebook for at købe!

Folk er på Facebook for at komme i kontakt med familie, venner og generelt socialisere sig!

Begynd derfor, at behandle dine annoncer, som du kommunikerer med dine venner.

En høj Facebook Ads ROMI (Return on Marketing Investment) kommer oftest fra, når du giver mere end du forventer at få tilbage + bygger relationer til dine kunder/potentielle kunder + promoverer/sælg kun 10% af tiden.

Uanset hvilke Facebook Ads du laver – Lead, Signups, Traffic, Sales Conversions – så skal målet altid være, at få mere tilbage end hvad du giver. Det kan eksempelvis være, at hvis du for 100 kroner gerne vil have 5 Leads, eller hvis du investerer 70 kroner, så vil du gerne have 100 Signups.

Budskabet er altid, at når du laver en kampagne, så skal vide, hvad målet et.

Hvis målet er, at få Facebook brugere til at klikke på et link, så vælg Traffic Objective.

Hvis målet er, at få flere Facebook brugere til at købe dine produkter, så vælg Conversion eller Catalog sales Objective. Det betyder ikke, at du ikke vil kunne hente salg fra andre kampagner (Traffic, Video Views osv.), men Conversions og Catalog Sales er optimeret til salg af produkter.

Hvis målet er, at få Facebook brugere til at interagere med et opslag, som du har planer om at lave, eller har lavet, så vælg Post Engagement.

Hvis målet er, at få Facebook brugere til at se din video, så vælg Video Views.

Hvis målet er, at få Facebook brugere til din fysiske butik, så vælg Store Visits.

Traffic, Video Views, Lead Generation, Post Engagement, Page Likes, Event Responses, Messages, Conversions, Catalog Sales, Store Visits er alle mål, som Facebook har sat forskellige målgrupper i. Det vil sige, at Facebook brugere, som ofte trykker på links og bliver ført til en webside, hører ind under Traffic Objective. Hvert mål har en bestemt målgruppe, som Facebook har placeret dem i, fordi de har vist adfærd, som stemmer i overens med denne Objective.

Derfor er hvert mål en unik målgruppe.

Categories:

Tags:

Comments are closed